Posem l’equipatge sota l’espai lliure que deixen uns travessers de fusta que, arrepenjats als laterals de la nau, recobreixen l’embarcació d’una plataforma que, amb uns matalassos prims al damunt, la transformen en un immens llit. Aquest espai queda protegit del sol per un cobert d’estructura metàl.lica on hi ha, ben lligat, un gruixut tendal.
A proa s’enlaira, altíssim i elegant, l’arbre mestre i el velam, encara plegat. La quilla de proa està coberta per un petit habitacle que fa alhora de dormitori i de magatzem.
Entre aquest habitacle de proa i el cobert amb els matalassos hi ha dos espais d’un metre quadrat al solell que serveixen, pel costat d’estribord, per accedir a l’equipatge, guardar les escombraries i entrar dins el dormitori-magatzem; al costat de babord hi ha instal.lada la cuina amb els fogons, l’ampolla de butà i els estris de cuinar.
A popa hi ha una fusta que fa alhora de pasarel.la i de seient pel timoner. El timó té un braç llarg, gruixut i consistent que fa d’arjau. En el puny hi ha clavada una mà de Fàtima amb l’ull al bell mig com a amulet protector de la faluca. La pala del timó és allargassada i gran, aparentment excessiva per una embarcació d’aquest tipus i que navega en un riu tan tranquil. També hi ha penjada, darrera l’espai del timoner, una bandera francesa atès que el nostre grup és majoritàriament de llengua francesa.
La faluca està netíssima, lluent, pintada recentment de blanc. En Hamada ha comprat un pot de pintura negra perquè en Riccardo li escrigui, amb grafia llatina, el nom de la nau: Mona Lisa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada