dimarts, 20 d’abril del 2010

Això és el meu cos (Dimarts tercer de Pasqua)

En un llibre que s'ha publicat recentment en català, el cardenal de Lió diu que la frase essencial de la vida de Jesús és la que recordem cada dia en l'Eucaristia: Això és el meu cos, entregat per vosaltres. M'ha sorprès, encara que ben mirat és bastant obvi. En aquesta frase hi ha resumit tot l'estil de viure i de morir de Jesús. És el mateix, en el fons, que expressa en l'evangeli d'avui quan diu: Jo sóc el pa. Entorn de l'altar, en cada eucaristia, es fa literalment veritat: el cos es fa pa i es continua entregant com a aliment per a nosaltres.

El que en l'eucaristia és literal, és a la vegada símbol i metàfora d'allò que estem cridats a ser. Quan el pare torna a casa cansat de treballar, podria dir als seus fills: Això és el meu cos, entregat per vosaltres. Quan la mare renuncia al descans per atendre el nen que plora, podria dir: Això és el meu cos, entregat per vosaltres. Tots nosaltres som cridats a fer realitat en la nostra vida aquestes paraules, a convertir el nostre amor en treball, en sacrifici, en el do del nostre cos, esdevenint d'aquesta manera pa que alimenti els qui ens han estat encomanats.
Si nosaltres som, com diu sant Pau, el cos de Crist en el món, és a través nostre que aquestes paraules de l'eucaristia es comuniquen al món, que aquest pa de vida eterna que el Pare ens dóna s'escampa arreu com el mannà.